Dersin Adı | Ekolojik ve Biyo-iklimsel Tasarım |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAED 403 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, özellikle ekolojik ve sürdürülebilir tasarım konusunda duyarlılığı ve bilgi birikimini güçlendirmeyi amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, eko sistemi, ekolojik yapım yöntemlerini, bioiklimsel tasarımı, çevresel problemleri, hava kirliliğini, su kirliliğini, ses kirliliğini ve katı atıkları içeren kirliliği inceler, tartışır ve araştırır. Ek olarak, bu ders, çevre ile etkileşim ve insan ilişkilerinde ekolojik prensiplerin araştırılması için yol gösterir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, genel tekrar ve dersin amacı | Hazırlık yok. |
2 | Yeşil Binalar için çerçeve oluşturma | Chiras (Bölüm 1) sayfa 11-50 |
3 | Yeşil Binalar için çerçeve oluşturma | Chiras (Bölüm 1) sayfa 11-50 |
4 | Sağlıklı Ev ve Malzemeleri | Chiras (Bölüm 2) sayfa 53-104 |
5 | Sağlıklı Ev ve Malzemeleri | Chiras (Bölüm 2) sayfa 53-104 |
6 | Arasınav 1 | Hazırlık yok. |
7 | İlk arasınavın tartışması ve bireysel projenin verilmesi | Hazırlık yok. |
8 | Enerji-verimli Tasarım ve yapım ve erişilebilirlik | Chiras (Bölüm 2) sayfa 105-143 |
9 | Sürdürülebilir Sistemler | Chiras (Bölüm 3) sayfa 193-257 |
10 | Ekolojik ve Sürdürülebilir Çevre Tasarımı Önerisi | Bireysel araştırma ödevi teslimi için araştırma |
11 | Gelecek Kuşaklar | Bireysel Çalışma Teslimi |
12 | Arasınav 2 | |
13 | a) Arasınav 2 - Tartışma b) Ödev ve grup final araştırması üzerine tartışma | Son ödev konusunun araştırılması |
14 | Grup araştırmasının finaline bağlı ilk taslağın sunumu | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1. “The New Ecological Home, A Complete Guide to Green Building Options” by Daniel D. Chiras, Chelesa Green publishing Company, 2004 2. 2.“Green from the Ground up, Sustainable, Healty, and Energy-Efficient Home Construction” by David Johnston & Scott Gibson, The Taunton Press, 2008 3. The Green Imperative: Natural Design for the Real World by Victor Papanek, Publisher: Thames & Hudson (October 1, 1995) 4. Farklı internet kaynakları several internet sources |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 80 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 20 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 11 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 12 | |
Proje | 1 | 12 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 105 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | |||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | X | ||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | X | ||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest